Sista veckan innan lovet!

Söndag idag! Om en vecka är jag i Taizé efter en 28 timmar lång bussresa!

Min helg har varit bra, i fredags var jag hos Gabriel med Oscar, kollade in Idol, de minuter som var kvar när vi kom dit, Oscar var lite långsam:P Vi hyrde film efter, typ läskigast skräckfilmen jag har sett, asså vi satt som tre rädda harar i Gabriels soffa. Så se The Haunting in Connecticut om ni vill se något läskigt :P Vi sov kvar där också, så på morgon blev de nybakta scones à la Elinor, mycket gott! :)

PÅ lördagen var det dags att jobba igen, 17-21 passet, skulle ju egentligen varit ledig, men kände att jag behövde lite mer pengar efter att jag shoppade för typ 1000 kronor i fredags :) Behövde unna mig lite saker, två nya klänningar och en kofta, jag är nöjd :D

Efter jobbet åkte jag och Therese till Thomas (Jakobs kompis) för att fira hans 19-års dag. Dock hade inte Jakob sagt till oss att han fyllt år, så vi kom dit tomhänta, det kändes inte helt okej! Sjukt lyckad kväll, då vi bland annat fick Jocke att ändra sitt namn till Joakim 'Bambi' Melander! MEN, han har nu ändrat tillbaka, jag är mycket besviken!
Fick även använda kameran massor, så det är kul att minnas lite, höhö :P

Idag har jag pluggat för första gången på länge känns det som, Vi har ju knappt haft någonting tidigare så det här blev lite av en chock, men ändå skönt att komma igång lite. Men sociala frågor, miljö och utbildningsfrågor om Libanon är väl kanske inte det roligaste jag gjort, men det är lite intressant, bara att det är fruktansvärt att hitta information, allt är ju på engelska så det tar ju typ dubbelt så lång tid att hitta all information, jobbigt!

Men nu är det bara en vecka kvar till lov, underbara höstlov! Då blir det även omställning av klockan så att det inte ska behöva vara så fruktansvärt mörkt ute. Det är väl även snart dags att börja använda vinterjackan också. Det har börjat bli lite väl kallt ute, men jag älskar min skinnjacka så jag har ingen lust att börja använda min tråkig jacka, den är så stor och klumpig och det är ju varmt på eftermiddagarna, i alla fall ibland ;)

Då ska jag fortsätta plugga, vorde skönt att bli av med det här så snart som möjligt!

XOXO

Puss älskling

Kommentarer
Postat av: therese

PUSS BEJBI! jag nallar bilden också :)

2009-10-21 @ 21:07:32
URL: http://zorrosloverboy.blogspot.com
Postat av: therese

PUSS BEJB! jag nallar bilden också :)

2009-10-21 @ 21:11:17
URL: http://zorrosloverboy.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0